- Bosh sahifa
- Yangiliklar
- O‘zbekiston avtomobil bozori. Birinchi chorak yakunlari
O‘zbekiston avtomobil bozori. Birinchi chorak yakunlari
10.04.2025

2025-yilning birinchi choragida O'zbekiston avtomobil bozorida 75,9 ming dona yangi yengil avtomobil sotilishi, ushbu ko'rsatkich 2024-yilning shu davriga nisbatan 12 foizga past bo'lganini ko'rsatmoqda.
Shu bilan birga, joriy yilning mart oyida yangi avtomobillar bozorida sotuvlar barqarorlashuvining dastlabki belgilari paydo bo'lganini ta'kidlash lozim. Yil boshidan beri birinchi marta yangi yengil avtomobillar sotuvining o'sishi qayd etildi: 25 ming donadan bir oz ko'proq avtomobil sotuviga erishilishi sababli o'tgan yilning mart oyiga nisbatan 2,5 foizga ko'pdir. Ushbu natija ikki oylik pasayishdan keyingi birinchi ijobiy signal bo'ldi - yanvar oyida yangi avtomobillar sotuvining pasayishi -28,5 foiz, fevral oyida esa -7,2 foizni tashkil etdi.
Chevrolet brendi yetakchilikni saqlab qolmoqda
Chevrolet brendi O'zbekiston avtomobil bozorining mutlaq yetakchisi bo'lib qolmoqda. 2025-yil mart oyida uning ulushiga sotuvlarning 82,2 foizi (20 751 dona) to'g'ri keldi, biroq bu o'tgan yilgi darajadan (88,1%) past. Chorak yakunlari bo'yicha ham ulushning pasayishi kuzatilmoqda: 2024-yildagi 89,3 foizdan 2025-yilda 82,0 foizgacha.
Eng ommabop model Chevrolet Cobalt bo'lib qolmoqda - mart oyida 8 574 dona avtomobil sotilgan (2024-yil marti oyiga nisbatan +19 foiz). Keyingi o'rinda Chevrolet Tracker bo'lib, uning ko'rsatkichi 90 foizga sezilarli o'sganligini ko'rsatdi - muddatli to'lov hisobiga 3 873 donagacha. Biroq, chorak yakunlari bo'yicha yillik hisobda Tracker 26 foizga pasayishni ko'rsatmoqda.
Ayniqsa, mart oyida Chevrolet Damas sotuvi - -51 foizga, chorak davomida esa -31 foizga keskin tushib ketgani e'tiborni tortdi. Shu bilan birga, UzAuto Savdo portalidagi ma'lumotlarga ko'ra, ushbu modeldagi 2 ming donadan ortiq mashinalari sotuv uchun mavjud.
Muddatli to'lov o'sish omiliga aylanmadi
2025-yil mart oyida UzAuto Motors ommabop modellar - Tracker va Onix uchun muddatli to'lov dasturini ishga tushirdi. Biroq, kutilgan sotuvlar ko'payishiga qaramay, ta'sir o'rtacha bo'ldi. Mart oyida fevral oyiga nisbatan Tracker sotuvi 1,47 ming donadan 3,4 ming donaga, Onix esa 0,95 ming donadan 1,95 ming donaga oshdi.
Ma'lumot bo'yicha materialini tayyorlash vaqtida omborlarda 5 ming donadan ortiq Tracker va 5,1 ming donadan ortiq Onix mavjudligini hisobga olsak, ma'lum bo'ladiki, to'lovga layoqatli talab cheklanganligicha qolmoqda.
Xorijiy va Xitoy sotuv markalariga qiziqishning ortishi
Xorijiy avtomobillar orasida Kia ishonchli yetakchilik qilmoqda - mart oyida 1 741 dona avtomobillar sotilgan (2024-yil martiga nisbatan +64 foiz), chorak yakunlariga ko'ra esa o'sish o'tgan yilning shu davriga nisbatan +55 foizni tashkil etdi. Bu ko'rsatkichlarga Kia Sonet modeli alohida hissa qo'shdi - bir oyda 1235 dona va bir chorakda deyarli 4 ming dona avtomobillar sotuvi amalga oshirildi.
Kia ortidan Xitoy brendlari ham o'z mavqeini mustahkamlamoqda:
BYD: mart oyida +9 foiz, chorak davomida +23 foiz (mos ravishda 1 183 va 4 045 dona)
Haval: mart oyida +231 foiz, chorak uchun +283 foiz (460 va 1 410 dona).
Chery ham barqaror ko'rsatkichlarni saqlab turibdi (mart oyida 41 foiz), chorak davomida esa sotuv hajmi o'tgan yilgi natijalarga deyarli to'liq mos keladi.
Avtomobil sanoati uchun ehtimoliy xatarlar
Global iqtisodiy jarayonlar, jumladan, tarif bo'yicha mojarolar va shu munosabat bilan jahon iqtisodiyotining ehtimoliy retsessiyasi O'zbekiston avtomobilsozlik sanoati uchun katta xavf tug'dirmoqda. Qo'shma Shtatlar tashabbusi bilan bir qator mamlakatlarga nisbatan savdo to'siqlarining joriy etilishi butlovchi qismlar, xomashyo va materiallarning global darajada qimmatlashishiga olib kelishi mumkin, bu esa, o'z navbatida, butun dunyo bo'ylab avtomobillarning tannarxi va yakuniy narxiga ta'sir qiladi.
Bunday tahdidlar sharoitida jahon va O'zbekiston ichki bozoridagi vaziyatni diqqat bilan kuzatib borish, milliy avtomobil sanoatining barqarorligi va raqobatbardoshligini ta'minlash uchun mahalliy avtomobil ishlab chiqaruvchisini qo'llab-quvvatlash bo'yicha o'z vaqtida choralar ko'rish ayniqsa muhimdir.